följ mitt liv som syster åt en med anorexia.

Jag är en tjej på 13 år som nu bestämt mig för att börja skriva om mitt liv som syster åt en med anorexia. Ni ska få följa mina dagar i ord och bild, och jag hoppas kunna hjälpa folk på traven. Allt ''skit'' började för inte så längesen, jag fick veta om att min syster som är 18 år hade anorexia för bara ungefär 4-5 månader sen. Dom första dagarna var jättejobbiga men jag visste inte riktigt vad anorexia innebärde. Det är först för ungefär 2 månader jag verkligen förstod var ordet anorexia betydde. Min syster blir smalare och smalare, och jag vill verkligen att hon ska förstå att hon är smal! Hon är verkligen smal, hon har aldrig varit tjock. Hon ligger inne på sjukhuset nu för att få hjälp, jag hoppas verkligen att det kommer gå åt rätt håll och hon kommer bli frisk och glad och sluta se sig själv som tjock. Jag hoppas ni kommer följa mina sorliga dagar här på bloggen, och vi får hålla tummarna tillsammans att allt kommer bli bra! Jag älskar min storasyter mest!




Kommentarer
Postat av: madeleine n

hej, vad du är duktig som skriver om det och jag ska verkligen försöka läsa din blogg. Min lillasyster fick anorexia när hon var 13 år och jag var 15 år. Idag är hon frisk men hon kommer alltid ha det i tankarna..Jag är så stolt över henne att hon klarade sig igenom det ändå och det kommer din storasyster också att göra, vad bra att hon fått hjälp. Jag själv har dock blivit sjuk på sistonde och har ej anorexia men ätstörningar men som jag även försöker ta mig ur..på nåt sätt klarar man sig igenom det..o om min syster gjorde det ska jag också göra det

2011-03-06 @ 19:38:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0